Saturday 26 February 2011

Tips sepakan penalti ..oleh Coach Jabir..

"Encik Coach Jabor..eh..Jabir..setiap kali team taman saya dapat penalti..saya mesti gagal..tolong arr coach..saya ni nerbes ke apa ni ekk?"..Wahab Yaakob (pemain amatur)


Saudara..ingin saya tekan  kan disini ye..penalti adalah 70% tentang corfirm gol..so..kita kena manfaat ia ya..



so..yang paling penting sebenarnya..adalah tentang menguasai diri kita pada masa tu..kot cuak sgt pun..tak jadi apa...
first sekali..tentang kekuatan sepakan kita..jika kita rembat tak kuat...pikirkan tentang ketepatan sepakan kita..arah mana kita selesa nak rembat..nak chip jek ke..haa

jika kita selesa dengan kekuatan atau ketepatan rembatan kita..jangan ubah arah sepakan kita ..sebaliknya..tumpukan kekuatan masa rembat tu. ke arah spot yang kita nak...baru cara!!!..

pada masa yang sama..kita pun kena la main akal dgn keeper..buat dia cuak...bila kita tau teknik kita bagus...kita patut buat dia takut pada kita..biar dia risau..usha jek dia..
tapi apa2 pun..semuanya terpulang pada kita ..rajin prektis..terel la..malas..gelak banyak..tak jadi apa derr..amatur ke pro ke..yg penting kena rajin prektis ..



satu lagi nak pesan..jgn dengor kata org..diorang tu nk cuakkan kita sebenarnya tu..buat pekak telinga jek..follow hati kita k..kot kau dah nak rembat kanan ..rembat kanan..jgn gatal2 nk cuba rembat tengah lak..

anyway..practise..and practise lagi..tak rugi..

Yang Benar
Coach Jabir


-Mr Jim Aliff Dal-

No comments: